Recenze: Zlatá Klec - Camilla Läckberg

By ANČÉÉZ - 7:48

 Ahoj všichni, 

v dnešním článku bych se ráda podívala na velice známou autorku severských detektivek Camillu Läckberg. Docela se stydím, že mám ve čtečce už dlouhou dobu knihu Čarodějnice a ještě jsem se k ní nedostala. Takže ano, tahle kniha je první, kterou jsem od této světoznámé autorky četla :).


Anotace: Napínavý psychologický román se odehrává ve Stockholmu a točí se kolem Faye, ženy připravené udělat cokoli, aby dosáhla toho, po čem nejvíc touží: pomsty. Faye a Jack jsou dokonalý pár snů. Společně vybudovali úspěšný byznys ve Stockholmu, bydlí v luxusním bytě a jsou obklopeni ,,bohatými a krásnými". Narození dcery Julienne korunuje jejich štěstí. Postupně ale Jack tráví stále víc času v práci a přestává se svou ženou sdílet věci kolem firmy. Začínají se vzdalovat. Jednoho dne Faye přistihne Jacka doma v posteli s jeho krásnou a úspěšnou kolegyní. Poté, co ji zradí a připraví o všechen majetek, se její svět rozpadne na kusy. Nezůstane jí vůbec nic. Je naprosto zničená, dokud se nerozhodne, že mu všechno oplatí,a zosnuje krutou pomstu. Dobře zná jeho slabá místa, a co je nejlepší - nespěchá. Navíc, Jack není první muž, s nímž si Faye musela vyřídit účty. Zlatá klec je román o odvážné ženě, která vzala osud do svých rukou poté, co byla využita a zrazena. Dramatický příběh zrady, vykoupení a pomsty. Camilla Läckberg s nebývalou bravurou buduje hutný příběh se zápletkami tak nečekanými, že vás zvednou ze židle.

Potom, co jsem tuhle knihu dočetla, jsem hořce litovala, že jsem se k jejím knihám nedostala dřív. Je až neuvěřitelné, jak bravurním způsobem dokáže popsat psychiku hlavních postav a veškeré její vlivy na osobnost. Miluju její styl psaní, a to, jak se kapitoly z minulosti, proplétají s přítomností. Camilla Läckberg vám pomalu vytahuje drobné nitky, které pomalu, ale jistě nastiňují vážnost celé situace...

Faye vypadá jako uťápnutá hrdinka, která si s prominutím nechá házet hnůj na hlavu, opak je ale pravdou, což se během příběhu začínáte dozvídat. Je silnou osobností, která pro ''pomstu'' udělá vše.

Naopak Jack na mě působí jako klasický záletník a manžel na dvě věci... Nedokáže přiznat, že za jeho úspěchem nestojí jen on sám, ale že na tom mají zásluhu i další lidé. Milionářem se člověk nestane z minuty na minutu a ač je to zvláštní, i on za to někomu zčásti vděčí. 

Posledních pár stran vás pohltí natolik, že knihu nebudete chtít odložit ani na minutu. A co vám mohu slíbit je, že u poslední stránky zůstanete trčet s otevřenou pusou. Všechny informace totiž dostanete na zlatém podnose a budete si říkat, proč jste to neodhalili dřív. Skoro bych řekla, že vás posledních pár kapitol donutí listovat knihou znovu... 

Takhle propracované psychologické drama jsem dlouho nečetla!! Nemohu se dočkat dalšího dílu a mám opravdu sakra velká očekávání. 

Pokud byste chtěli podpořit nakladatele koupí knihy, můžete tak učinit zde: https://www.grada.cz/zlata-klec-10908/

Za knihu mnohokrát děkuji nakladatelství Grada, která mi ji poskytla, jako recenzní výtisk :).

Jaká kniha za poslední dobu překvapila vás?

Vaše Ančéés :).

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů