Recenze : Felicity Cloake - Ještě jeden croissant na cestu

By ANČÉÉZ - 11:51

Ahoj všichni, moc ráda bych Vás přivítala u dnešní recenze, která se bude zabývat knihou Ještě jeden croissant na cestu. Milovníci jídla zpozorněli? Výborně, to byl totiž účel!!

Autorka projela na kole celou Francii, z Cherbourghu až do Paříže, a snažila se přitom nalézt dokonalý croissant, ale nejen to - zároveň na své cestě ochutnala to nejlepší, co vyhlášená francouzská gastronomie nabízí. Budou se Vám sbíhat sliny na mořské plody, omelette soufflé, crepes, burgundské hovězí a mnohé další delikatesy, ale budete se i královsky bavit, protože Felicity je nenasytná požitkářka a dokáže tento pocit dokonale zprostředkovat. Součástí knihy jsou i originální receptury. Nechte se vést stopou jejího kola, nebudete litovat.

Tahle kniha mě okouzlila. Jsem milovníkem dobrého jídla, cestování a skupinky blízkých přátel. Přesně tohle jsou věci, které Vám tahle kniha může a dokáže slíbit! Hlavní hrdinka je vtipná, okouzlující dáma, které se dokáže občas lepit smůla na paty (ostatně tak jako nám všem). Je to kniha, kde jsou popisovány reálné situace, které by při její cestě mohly nastat. Miluju dělení na etapy, kde nám každá etapa ukáže jinou část Francie. Co pro mě bylo překvapení a oživením ( ač je to zmíněno v anotaci ) , jsou právě recepty typicky francouzských jídel . Věřím, že se někdy poštěstí, a nějaký receptík dokonce vyzkouším. Připravte se na notnou dávku ironie, smíchu, dobrého jídla a krásných francouzských míst a architektury. A taky švihlé a ulítlé hlavní hrdinky, kterou si zamilujete od první stránky ( nebo mám říct od prvního ochutnaného croissantu ? ) .

Pokud někdo z vás tuhle knihu četl, a je z ní okouzlen stejně jako já, dejte mi vědět do komentářů. Budu se hrozně těšit na postřehy, výtky, připomínky a výskání :D .

Za recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Beta Dobrovský. Pokud byste koupí chtěli přispět nakladateli , zakupte knihu zde : https://www.nakladatelstvibeta.cz/eshop-jeste-jeden-croissant-na-cestu.html

Mám Vás ráda a těším se u dalšího článku,

Ančéés.