Recenze knih z nakladatelství Grada ( Metafora , Cosmopolis )

By ANČÉÉZ - 2:43

Zdravím Vás všechny u nového článku :) .

Dnes bych Vám ráda představila tři úžasné novinky z nakladatelství Grada :) . Všechny mě svým způsobem uchvátily. Dvě z knih jsou svým způsobem oddechová romantická četba a pak tu máme jeden young adult thriller. Tak se jim půjdeme podívat na zoubek :).

Nová životní kapitola Amy B.

Anotace: Amy Bylerová je upracovaná, nedoceněná a (skoro) svobodná matka. Když se však objeví její (skoro) bývalý manžel, pronásledovaný pocitem viny, a nabídne se, že se o děti na nějaký čas postará, Amv váhá. Malá přestávka by jí prospěla, ale dokáže být bez dětí? A co si počnou děti bez ní? Zvládne se o ně jejich otec postarat? Nakonec se nechá přesvědčit a vyrazí z pensylvánského venkova na knihovnickou konferenci do města,které nikdy nespí. Do New Yorku. Za povzbuzování svých kamarádek se odhodlá i k několika schůzkám naslepo. Jedno setkání jí však obrátí život vzhůru nohama. Původně nevinné prázdniny se tak změní ve spletitou hru citů a Amy si uvědomuje, že bude muset učinit nelehké rozhodnutí. Dá sbohem svému starému životu a otevře novou, vzrušující kapitolu? Neztratí ale návratem domů své nově objevené já?

Hodnocení: Tahle kniha mě dostala ze čtecí krize. Potřebovala jsem něco nenáročného, zároveň lehce vtipného, co mi bude blízké svým tématem. Miluji knihy, takže sledovat náročný život paní knihovnice bylo vcelku moje téma :). Dokázala jsem se vžít do každé náročné situace, která ji potkala a ve všem jsem naší Amy B. moc fandila. Zamilovala jsem se jak do hlavní hrdinky, tak do její dcery Cori, která byla typickou puberťačkou, která neví co dřív :) . Zároveň se mi zalíbila postava sexy knihovníka ( u toho se nechte překvapit, kdo jím je, a jakou roli má v tomhle příběhu ). Kamarádky Amy byly tak neskutečně ztřeštěné, že mi to připomínalo nás v pubertálním věku :D . Příběh mě tak dostal, že jsem po dlouhé době přečetla knihu za dva dny! Takže rozhodně na sto procent doporučuji tuto knihu přečíst :) .

Láska a kozy na venkově

Anotace : Ellin život v Paříži se konečně ustálil. Žije se svým partnerem Sergem, oba se mají báječně a pokračují v dobrodružném objevování všemožných druhů sýra. Dokud tedy jejich pohodu nenaruší Ellino nečekané těhotenství a Sergeovo možná až příliš velké nadšení. Rozhodne se totiž pro rodinu pořídit dům a přestěhovat Ellu z velkoměsta na kozí farmu.

Hodnocení : Tohle je moje absolutně první setkání s edicí Sedmilásky. Předchozí díl jsem neměla přečtený, ale upřímně mě to nijakým způsobem nezdržovalo v příběhu a knihu jsem pochopila i když jsem neznala postavy z první knihy. Ella mi byla sympatická a i když občas mohla říct Sergeovi věci na rovinu, nijak mi její chování neubližovalo. Venkovské prostředí a kozí farma by bylo úžasným místem k žití a i když ze začátku to působí všelijak, Ella i Serge si s tím dokážou moc dobře poradit. Upozorňuji předem, že po tom co budete číst o spoustě druhů sýra, je dost možné a pravděpodobné, že na nějaký sami dostanete chuť. Pro mě šlo o příjemnou oddychovou knihu, která mě moc bavila :) . A ta obálka? Upřímně edice Sedmilásky je udělaná absolutně nádherně a knihy z této edice k sobě úžasně ladí!

Návod na vraždu pro hodné holky

Anotace : Zmizela oblíbená středoškolačka Andie Bellová. Tělo se sice nenašlo, ale policie ví, kdo je vrah. Všichni vědí, kdo je vrah! Sala Singha za vraždu přítelkyně odsoudili všichni, kromě soudu a poroty. Sal Singh totiž spáchal sebevraždu a nikdo neusiluje o očistění jeho jména. Až na Pipu FitzAmobiovou. Městečko rozežírá nenávist k rodině vraha, ale ona nevěří, že je vinen. Pět let po zločinu začíná vyšetřovat pod záminkou závěrečného školního projektu. Je to ale úkol, který ji může zabít. Jestliže se Pipa nemýlí a vrah je stále na svobodě, nikdo neví, kam až bude ochotný zajít, aby své tajemství zachoval. Kdosi chce totiž minulost utajit za každou cenu. A kam až dokáže zzajít Pipa, aniž by zaplatila životem?

Hodnocení: Upřímně anotace mě dosti nálakala.. Ale říkala jsem si Young adult, to nebude jak klasický thriller či detektivka, to bude nuda. Cha! Nikdy si nedělejte takovéhle názory dopředu :D . To co je pro mladé, neznamená, že bude nudné, a tato kniha je toho důkazem. Zamilovala jsem si jak Pipu, tak jejího kamaráda, bratra Sala Singha. Celý příběh utíkal, měl spád, a každá kapitola nás něčím překvapila. V knize jsou krom samotného příběhu protokoly z pátrání Pipy, a ty celkový příběh skvěle doplňují. Kniha je i celkově moc pěkně graficky upravená, a myslím si, že najde spoustu čtenářů. Dokonce si osobně myslím, že tahle kniha by bavila i nečtenáře. A ten název ? :D Vyděsí každého, kdo tu knihu jen uvidí :D ... Moji kamarádi si mysleli, že si potají plánuju vraždu :D :D .. ( KDOVÍ? Mooc mě nezlobte :D ) .

Závěrem bych se ráda zeptala jestli jste některou z knih četli vy? Překvapila vás něčím, máte k nim nějaké připomínky či dotazy? Já za knihy k recenzi mnohokrát děkuji nakladatelství Grada a upřímně doufám, že si je zakoupíte taky, ať si máme o čem povídat :).

Přeji krásný den,

Vaše Ančéés.