Přečteno za poslední dobu :)

By ANČÉÉZ - 7:02

 Ahoj všichni, ráda bych Vás přivítala u nového článku, ve kterém se budeme zabývat opravdu dobrými literárními kousky :) O dvou z nich bych dokonce ráda prohlásila, že to bylo za tento rok nejlepší čtivo co se mi dostalo do rukou ( řekla bych, že to už je pocta ) . A o jaké knihy se jedná? :)

Zapomenuté dívky z Paříže - Pam Jenoff


Anotace : Jako každý den míří Grace Healyová do práce, tentokrát ale cestou přes nádraží Grand Central na Manhattanu, kde najde opuštěný kufr. Nedokáže odolat zvědavosti, otevře ho a objeví tucet fotografií neznámých mladých žen. Záhy zjistí, že kufr patřil Angličance jménem Eleanor Triggová. Další pátrání odhalí, že šlo o šéfku sítě tajných agentek, které byly během války poslány z Londýna do okupované Evropy, aby jako spojky a radistky pomohly odboji, ale nikdy se nevrátily domů. Proč? To je záhadou...

Dlouho se mi do rukou nedostala kniha z prostředí války. A ač je to vždycky náročnější čtení, mám takové knihy hrozně ráda. Zdá se mi, že už je potřeba nějaká ta míra inteligence a pochopení, aby se člověk dokázal sžít s tím, jaká tahle doba byla. Pam Jenoff se v mé knihovně sice nachází ( mám doma Světla zimní noci ) , ale ještě jsem od ní nic nečetla. Je to tedy moje první setkání s autorčinou tvorbou. A upřímně? Jsem neskutečně spokojená. Kniha skáče v časech - minulost , přítomnost, podle toho, která osoba zrovna část příběhu vypráví. Mezi hlavní hrdinky patří radistka Marie, Eleanor - šéfová Marie a pak taky Grace, která se v přítomnosti snaží zjistit okolnosti. Všechny postavy jsem si neskutečně oblíbila a soucítila jsem s nimi. Překvapilo mě , jak moc mě dokázal děj vtáhnout a že jsem  během asi tří dnů knihu přečetla. Párkrát bylo namále, a ukápla by i slzička.. A to rozuzlení? Přísahám, že posledních pár stran vás uplně rozseká...

Meta - Pavel Bareš


Anotace : Možná máte dojem, že tohle bude příběh o hrdinech. Nejspíš už jste jich slyšeli dost, abyste si v hlavě dokázali udělat představu o tom, co teď bude následovat, a už se v duchu připravujete na neutuchající řetěz výbuchů, hlášek, maniakálních monologů, paprsků střílejících do nebe ve třetím aktu a líbání vzhůru nohama. A nedostanete ani jedno z toho. Ale abych vám aspoň trochu vyšla naproti .. zkusím vám na chviličku vyhovět. Povím vám o tom, jak jsem jedinkrát v životě někomu zachránila život.

Jo..  Tak přesně tohle je jedna z těch nejlepších knih, která se mi tento rok do rukou dostala.. Přiznám se od vydání u mě doma ležela asi měsíc..A čekala až se k ní někdy ''časem'' dostanu... Hm! Jaká to chyba, že tu ležela tak dlouho. Jsem ráda, že mě beseda Pavla ( a to jak poutavě o ní mluvil ) dohnalo k tomu, že jsem si ihned druhý den ke knize sedla a co se nestalo, já ji nedokázala dát z ruky. Tohle není typický sci-fi příběh, který bychom všichni očekávali. Zabývá se vlastně podstatou problémů , které na světě jsou, ale jen pár lidí se o ně zajímá. Jako takovej stalking ... Sakra vždyť to tady mezi náma je, a řeší ho někdo z nás? Nemyslím si.. Lenka je hrdinka, kterou si podle mě každej z vás zamiluje - minimálně mi mladí. Je mi blízká a mám ji hrozně ráda ( je mi skoro až líto, že ten příběh letěl tak rychle ). A to jak Pavel dokázal popsat ženskou snad ani nemusím komentovat :D . Jako fakt, kterej chlap by to dokázal... Na co bych vás ráda předem upozornila, a co si osobně myslím, že by někomu mohlo vadit, je používání anglickejch slov. Ale takhle, koukněte se na dnešní dobu. Dělají to mladí? Dělají... Tak proč by se to nemohlo objevit v knížce.. Už ani nevím co dalšího psát, jen chci prostě poprosit všechny mladé, aby si knihu přečetli. Já starej cynik jsem bulela.. U téhle fakt jo.

PS: Jako bonus vám sem dám fotku s Pavlem , kterou jsme vyfotili po besedě u píva.. :D 



Rande na balkoně - Felicia Kingsley


Anotace : ,,Zůstaňte doma! Zůstaňte doma!" znělo z reproduktorů opuštěnými ulicemi Milána. Nikdo nebyl připravený na to, že život najednou zamrzne. Alex se ocitl zavřený doma s tím posledním člověkem, se kterým by chtěl dýchat stejný vzduch: se svou bývalkou. Hněd za zdí uvízla Didi v bytě přeplněném hlučnou rodinou. Milující a milovanou rodinou, před níž se ale v této situaci dalo uniknout jen na balkon. Na tom sousedním se snažil najít chvilku klidu Alex. Jejich náhodná setkání a povídání přes balkon se změnila v příjemné každodenní schůzky. Samozřejmě s dodržením nařízeného odstupu. Může za tak zvláštních okolností vzniknout láska?

Tahle kniha je neskutečně kratičká a nechci vyznít nějak zle.... Ale příšerně prvoplánová. Bohužel autorka využila situaci ve světě, a to že nás všechny zavírají do karantény kvůli koronaviru a napsala o tom příběh. Takhle... Knížka je oddechová a sama o sobě není špatná. Měla jsem ráda Didi i Alexe a nijak zvlášť jsem nemusela u knihy přemýšlet. Kniha je absolutně nekomplikovaná a stránka letí za stránkou. Mě zkrátka, ale vadí trošku to. Že je zvláštní těžit na dnešní situaci a napsat o ní knihu :D . Jaký názor na tohle máte vy?

Daisy Jones and the six



Anotace : Datum 12. července 1979 s sebou přineslo rozpad jedné z nejslavnějších rockových kapel sedmdesátých let. Co vedlo všech sedm členů kapely k tomu, aby se nečekaně a navždy rozešli? Teprve po několika desetiletích podává každý ze zůčastněných muzikantů své vlastní vysvětlení. Zpěvačka a písničkářka Daisy Jones se po společném turné chystá spolupracovat s kapelou The six a jejím frontmanem Billym Dunnem na novém albu. Setkání dvou silných a mimořádně talentovaných osobností nemůže zůstat bez následků pro celou skupinu. Na jedné straně stojí osobní sympatie, na straně druhé závislosti a tvůrčí vypětí. Všichni si užívají uvolněnou atmosféru kalifornských hudebních klubů a nahrávacích studií i život na turné, avšak hudbení producenti mají své vlastní zájmy. Příběh inspirovaný světoznámou kapelou Fleetwood Mac zobrazuje vrcholnou éru rockové hudby v sestřihu fiktivních rozhovorů.

Nečekaně! Tohle je druhá nejlepší kniha tohoto roku. Překvapilo mě, že kniha není beletrie, ale je vedená formou rozhovorů. Rozhovory na sebe, ale navazují takovým způsobem, že kniha jako beletrie působí. Nevím koho jsem měla nejradši, a ani to tvrdit nechci. Daisy i Billy si mě získali svými vnitřními démony.. Kniha ukazuje muzikantský život, tak, jak to doopravdy funguje. To co mi nevidíme, a to jak na člověka sláva působí. Není to vždy natolik růžové, jako se na první pohled zdá. Drogy, žádné zábrany... Sex s kýmkoliv a kdekoliv... Tohle všechno a mnohem víc je v knize vyobrazeno. Kniha vás emočně naprosto rozseká... Brečela jsem jen u dvou knih tento rok, a překvapivě jimi byli Meta a Daisy Jones and the six. Miluju všechny texty písniček, miluju každou řádku téhle knihy... Co mě mrzí setsakramentsky víc je to, že jsem se s postavami musela rozloučit. Byla to velká horská dráha... 

Za knihu Zapomenuté dívky z Paříže bych velice ráda poděkovala nakladatelství BetaDobrovský, za knihu Rande na balkoně bych ráda poděkovala nakladatelství Grada a za Daisy Jones and the six moc děkuji Knihám Dobrovský.
Níže najdete odkazy na koupi knih :)

https://www.nakladatelstvibeta.cz/eshop-zapomenute-divky-z-parize.html?slova=%22Zapomenut%E9+d%EDvky+z+Pa%F8%ED%9Ee%22

https://www.grada.cz/rande-na-balkone-11972/?gclid=Cj0KCQjwtsv7BRCmARIsANu-CQe8SiLOMlgGxF63vt-Rz-2eXW5EbFifpVVE0ylRPMd5smOCCtt6N3AaAsnwEALw_wcB

https://www.knihydobrovsky.cz/kniha/daisy-jones-the-six-248889197 - Tady bych pak speciálně poděkovala, že jsem si měla možnost knihu přečíst dříve - kniha vychází 5.10.2020.

Tak co zaujala vás některá z knih? :) Četli jste nějakou? Budu moc ráda, když mi do komentáře napíšete připomínky i svoje názory.

Vaše,

Ančéés :)


  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů