Recenze: Volá Moskva - Angus Roxburgh

By ANČÉÉZ - 1:45

Ahoj všichni,
moc ráda bych Vás přivítala u dnešní recenze, kde se budeme věnovat úplně jinému typu knihy než obvykle čtu! Zarážející, že jsem si zrovna tuhle knihu vybrala, že? Ale upřímně... Kdo z nás má nějaké informace o Rusku? Každého z nás podle mě zajímá ruský život :) a právě to se zde dozvídáme.

Zahraniční zpravodaj Angus Roxburgh, pracující pro BBC, v uplynulých čtyřiceti letech překládal knihy Tolstého, setkal se postupně se čtyrmi ruskými prezidenty a byl uhranut sibiřským šamanem. Během let, kdy pracoval jako zahraniční zpravodaj, prožil v Rusku dobu studené války, kdy byl lákán ke spolupráci tehdejší KGB, i bouřlivé dny pádu SSSR. Ocitl se ve válečné zóně a v Čečensku byl zajat tamními bojovníky. Stal se očitým svědkem přeměny společnosti od totality k dnešku.

V knize ,,Volá Moskva" autor představuje jiné Rusko, než jaké běžně známe ze zpravodajství. Rusko Anguse Roxburgha je nevyzpytatelné, bláznivé, pobuřující - a zároveň přitažlivé.

Je těžké sepsat tyhle pocity do článku... Jedná se zároveň o autobiografii, zároveň literaturu faktu. Dnešní mládež si vůbec nedokáže představit, jak těžké a omezující bylo v komunismu žít. Co všechno Vám mohou zakázat a že pro nás dnes normální věci, můžou být velkým problémem. Tuto knihu jsem musela číst na dvakrát a proložit si ji jinou knihou. Byla na mě tak moc psychicky náročná, že jsem ji musela na chvíli odložit. Vůbec si neumím představit, jaké by bylo stát nesmyslně frontu na nějakou věc, přitom ani nevím co se prodává... Absolutně si nedokážu představit, jaké by bylo, kdybych nemohla na rovinu napsat své pocity, ale musela psát něco, co se někomu líbí a bude podle jeho představ  ( teď mluvím právě o novinách a zpravodajích ) .  A celkově si nedokážu představit co Anguse do těchto končin tak moc lákalo, a proč Rusko a Moskvu tolik miloval... Myslím si, že kdokoliv z nás by v Rusku v dávných dobách nevydržel ani půl hodiny.. Kniha je plná dat, politických faktů a zároveň ironicky vtipných situací co se Angusovi staly. Chvílemi se dojímáte, chvílemi se smějete, chvílemi nerozumíte tomu co se právě děje.. Je to kniha u které nedokážu jednoznačně říct, zda se mi líbila nebo nelíbila. Vyvolala ve mě tolik pocitů, jako dlouho žádná kniha ne..

Pokud máte chuť na náročnější čtivo a literaturu faktu pak tahle kniha bude rozhodně to pravé ořechové pro vás. Těší mě , že autor nás dokázal do Ruska tak moc vtáhnout, že mám pocit, jako bych tam doopravdy byla.

Kdo z Vás Volá Moskva četl? A jak se vám kniha líbila? Dejte mi prosím vědět své názory do komentářů :) , budu se těšit na Vaše postřehy!!

Za recenzní výtisk vděčím nakladatelství Beta Dobrovský. Pokud byste chtěli podpořit toto nakladatelství, knihu můžete zakoupit zde : https://www.nakladatelstvibeta.cz/eshop-vola-moskva.html

Celkové hodnocení : 3,5 * z 5