Rozhovor s autory : Pavel Bareš

By ANČÉÉZ - 11:29

Ahoj všichni,

dnes Vám s radostí přináším rozhovor s Pavlem Barešem, autorem sci-fi série Projekt Kronos :) . Mám Pavla moc ráda jako osobu, a proto jsem strašně ráda, že nebyl proti a rozhodl se mi odpovědět na pár otázek ! A tady máte mé otázky a jeho odpovědi!

1. Proč si se rozhodl psát sci-fi žánr? Máš k němu blízko? Čteš ho?


Já nad tímhle nikdy kdovijak neuvažoval, prostě píšu to, co mi zrovna přijde jako fajn nápad. Zatím to shodou okolností vždycky byla žánrová literatura, to je pravda 🤔 Asi to bude o té svobodě, kterou autorovi nabízí.

2. V kolikati letech si začal psát a proč?

Odjakživa, co jsem uměl sesmolit vlastní jméno. A proč? Kdoví. Proč vůbec děti dělají cokoli, co dělají?

3. Inspiroval si se nějakým autorem, než si začal sám psát?

Já čtu hrozně málo, takže se těžko jmenuje někdo konkrétně, ale Pavla Renčína opomenout nemůžu: díky jeho Městským válkám mi došlo, že urban žánrová literatura je to, co chci psát.

4. Co tě na tvorbě knih nejvíc baví?

Ten pocit, kdy to zapadne do sebe. Ten trans, když to zrovna jde a písmena padají na stránku jako figury na šachovnici každá věta perfektně ladí s tou další i předchozí a příběh na stránkách úplně rozkvétá.
Což se neděje moc často.

5. Jak si se dostal k nakladatelství Host?

Opil jsem se na Silvestra s kamarádkou, která v něm zrovna začala pracovat a navrhla mi, ať tu svoji tentononc věc pošlu jejich žánrovému redaktorovi.

6. Sedíte si povahově se svým nakladatelem? :)

Řekl bych, že si sedneme moc dobře :) kromě toho je můj redaktor jeden z nejvzdělanějších a nejchytřejších lidí, jaké jsem kdy měl tu čest poznat. Takže si před ním obvykle připadám takhle malej a snažím se výjimečně míň kecat a víc poslouchat.

7. Baví tě spíše zahraniční literární tvorba a nebo česká?

Tuto otázku přenechám někomu, kdo přečte víc než dvě obrázkové knížky ročně.

8. Když už nějakou knihu máš radši bichle jako je třeba tvůj Projekt Kronos a nebo útlejší knihy?

Když už knihu, tak povídkové sbírky. U ničeho jiného nevydržím, alespoň ne, pokud mám zároveň něco psát.

9. Setkáváš se rád s fanoušky tvé tvorby?

No jejej! To je na tom všem nejspíš to nejkrásnější :)

10.Nacházíš inspiraci ke svým knihám v reálném životě?

Jasněže, kde taky jinde? V Kronovi je to samozřejmě zabalené do postaposcifi hávu, ale třeba v Metě se (až na nějakou tu superschopnost tu a onde) nestane nic, co by se ve skutečném světě nedělo každou chvíli.

11. Píšeš své knihy raději v pohodlí domova a nebo po kavárnách?

Rád to střídám. Mám svoje oblíbené psací kavárny, ale psát jenom v nich, to by se prodražilo. Takže můj gauč mi občas musí stačit.

Já chci touto cestou poděkovat, že Pavel je takový, jaký je a že nemá problém odpovědět na sebeblbější otázky, a že mu nedělalo problém rozhovor se mnou udělat. Knihy co od něj mám nikdy nikomu nepůjčím, protože ty věnování jsou neskutečně boží ! Doufám, že se v brzké době potkáme zase na nějaké akci. Zůstaň takový jaký jsi ! Neboli správně šílený :D A pro pobavení, přidávám naši fotku z loňského Humbooku.


Tak se mějte všichni krásně! Doufám, že se bavíte, čtete nějakou skvělou knihu, a že se zase brzy uvidíme :). 

Tak ahoj!

Vaše Ančéés.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů