Vypálená nenávist - Angie Thomasová

By ANČÉÉZ - 4:22

Ahoj všichni,

konečně mám taky trochu šanci udělat nějakou recenzi pořádně, včetně fotek. Navíc jsem plná dojmů, protože tahle kniha je naprosto totálně boží. Dlouho mě nic takhle nepřekvapilo.

 Anotace : Šestnáctiletá Starr Carterová   balancuje mezi dvěma světy - jedním z nich je   chudá černošká čtvrť, ve které žije, druhým   elitní střední škola, kterou navštěvuje. Už tak to   nemá jednoduché, jednoho večera se ale stane   svědkem tragické  události. Při střetu s policií,   kterého je přímým účastníkem, je zastřelen její      nejlepší kamarád z dětství, Khalil.

 Když se ukáže, že Khalil byl neozbrojený, z celé   události se stává mediální senzace. Novináři   označují Khalila za zločince, drogového   dealera  a gangstera. Lidé ale přesto vycházejí do ulic a domáhají se spravedlivého vyšetřování. Několik policistů i místní drogový král se snaží rodinu Carterových zastrašit...

Jedinou osobou, která dokáže všem odpovědět na otázku, co se ten večer přihodilo, je Starr. Její svěděctví však může mít fatální následky nejen pro její okolí, ale i ji samotnou.

Nikdy jsem se nijak zvlášť nezajímala o rasovou problematiku a odlišnosti lidí. Nikdy mi nevadili jiné národnosti, ale bohužel ne všichni mají stejný názor. Podle téhle knihy je totiž naprosto v pořádku, když policista běloch zastřelí mladého černého kluka, který se pouze a jenom ptá své kamarádky zda je v pořádku. Překroutí celý příběh, že se cítil ohrožený a všichni mu věří. Nikdo nebude věřit černé holce.



Celkově mě překvapil styl psaní autorky, nenudila mě jediná stránka knihy a moc se mi líbila tématika. Zjistila jsem, že je i film a hodně mě zajímá jak tuhle knihu zpracovali, takže ten přijde na řadu velmi brzy. Kniha má 380 stránek a já ji měla přečtenou za 3 dny a bývale mít víc času, zvládnu ji i za odpoledne.



Že má nakladatelství Yoli dobrý výběr knížek, to jsme věděli všichni, ale tahle je prostě úžasná! Prosím dejte mi vědět, jak se Vám líbila. Co se Vám líbilo a co naopak ne.

Tak Čágo bélo šílenci,

Ančéés.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů