Přečteno 1 - první polovina

By ANČÉÉZ - 10:43




Hezký den,

hodně dlouho jsem na blog nic nepřidávala, vlastně ani na youtube. Tyhle tři měsíce mě vyždímaly jak psychicky, tak fyzicky. Dlouho jsem nic tak strašně náročného nezažila. Každopádně přežila jsem to! :) Za tyhle měsíce se toho událo hodně. Změnila jsem celkový postoj ke svému životu, začala zdravě jíst, cvičit, chodit do posilky.. Změnila jsem se hodně, a tak mám ještě míň času než předtím. Já vím, že to není omluva, ale pěkná výmluva... Ale chápete, že všechno zlé je pro něco dobré ne ? :)
Jsem ráda, že můžu dneska přijít se shrnutím co jsem přečetla. Neptejte se mě za jak dlouho, nemám tušení.. Skoro vůbec jsem teď totiž nečetla. S celkovou změnou životního stylu, a hodně práce, přišlo to, že kniha byla zahrabaná někde úplně jinde. Jsem ale ráda, že teď už číst zvládám... Je to pro mě takový večerní rituál, který si nenechám ujít, a nebo ( pšt ) čtu v práci, když tam nemám moc lidí :). Jak smyslupněji ten čas využít? No nic, přestanu se vykecávat a vrhnu se na podstatu tohohle článku. Tak si ho užijte :)

Muffin a čaj - Theo Addair


Anotace : Daniel a Kit jsou dva šestnáctiletí spolužáci, kteří snad ani nemůžou být rozdílnější. Jeden je nejlepším studentem na internátě, k okolí se chová odměřeně a úzkostlivě si střeží své soukromí. Druhý má umělecké nadání, pořádek považuje tak trochu za zbytečnost a často dřív mluví, než myslí. Zdálo by se, že přátelství mezi nimi je nepravděpodobné a cokoli hlubšího rovnou nemožné. Jenže muffin a čaj přece dokáží zázraky, to je známé přísloví. A pokud není, tak by mělo být…
Hodnocení : No budu k vám upřímná. Je to strašně milý čtení, rozhodně typická young adultovka. Všichni jsou z téhle knihy nadšení a odvázaní. Mě to přišlo hodně milé a postavy se mi líbily. Že by mě to, ale uplně extrémně nadchlo říct nemůžu. Neurazí, nenadchne. Daniela jsem měla možná o něco radši, ale sympatičtí jsou oba :) . Je hezké, že někdo z českých autorů píše o LGBT komunitě a určitě je to kniha , která není ničím typická pro naše autory. Vdechlo to nový rozměr české literatuře. S Theo Addairem jsem se potkala a je to moc milý autor. Hezky o svých knihách mluvil a já si s radostí časem přečtu i druhý díl :) . Pokud máte rádi oddechové knihy a nevadí Vám číst o gay komunitě, určitě se do téhle knihy vrhněte, věřím, že se Vám bude líbit. Já jí dávám 3, 5 z 5 *.
Zmizení Sáry Lindertové - Kateřina Šardická
Anotace: Mysteriózní detektivka od vítězky literární soutěže Hvězda inkoustu. Jednoho podzimního večera vešla bezproblémová studentka Sára Lindertová do metra a víckrát ji nikdo neviděl. Hlavní vyšetřovatel Richard Ehler spojuje Sářino zmizení se starým případem, který mu ani po letech nedá spát. Po dívce pátrá i její sestra Klaudie a Sářin přítel Oliver. Oni i policie vědí, že neodešla dobrovolně. A není jediná. V metru totiž začíná mizet stále více lidí. Klaudie je přesvědčená, že hluboko pod městem žije neviditelné zlo... 
Hodnocení : Tahle kniha byla zase skvělá!! A Kateřina Šardická je děsně bezva ženská co má ráda Harryho Pottera :D . Aneb na Humbooku jste se o ní mohli dozvědět hromadu informací. Hlavní hrdinka tu není tak úplně Sára, ale spíš její sestra Klaudie, která je neskutečně zvláštní. Chvílemi nevíte co si o Klaudii myslet.. Knížka plynula velmi svižně a stránka plynula za stránkou. Tady mi sedl především styl psaní. Autorka píše velmi poutavě a vy stále chcete vědět jak kniha bude pokračovat. Kniha není vyplňovaná nudnými pasážemi, ale je plná zvratů. Co se mi líbilo nejvíc bylo rozuzlení. A kniha, která se odehrává především v metru? Popravdě četli jste něco podobného? Protože já tenhle nápad nikdy neviděla. Neskutečně mě to bavilo a jsem moc ráda, že se mi kniha dostala do rukou. Tohle je jedno veliké ANO!! Celkové hodnocení je 4,5 z 5* . 
Věštba - Chloe Benjaminová
Anotace: Píše se rok 1969 a po Lower East Side v New Yorku se rozkřikne, že přicestovala věštkyně, která dokáže každému přesně předpovědět den jeho smrti. Takovému pokušení neodolají čtyři děti z rodiny židovských přistěhovalců a potají se za ní vydají, aby zjistily, co je čeká. V průběhu příštího půl století pak osud zavede nejmladšího Simona k baletu v San Franciscu, jeho sestru Kláru, kouzelnici, na podia v Las Vegas, Daniel vystuduje lékařství a pracuje jako vojenský lékař a nejstarší Varja, bioložka, bádá při laboratorních pokusech, jak obelstít smrt. Ačkoli životní cesty sourozenců jsou velmi odlišné, rodinná pouta přetrvávají. Věštba je strhující román, jenž zkoumá hranice mezi osudem a volbou, realitou a iluzí, tímto světem a světem oním, a dojemný příběh o síle víře a hlubokých rodinných vazbách.
Hodnocení : Zprvu jsem se do téhle knihy absolutně nemohla začíst. Kniha obsahově nemá tolik stran, ale má dle mého hodně výplňových pasáží. Co mě přišlo zvláštní bylo, že je každá část psaná z pohledu jiného hrdiny. S tím jsem se u žádné knihy prozatím nesetkala a trvalo mi zvyknout si na to. Hrdinové jako takový byly skvělí.. Bylo hezké sledovat propletenost rodinných vztahů. Celkově pro mě kniha byla průměr. Ač jsem na ni těšila, jelikož má poměrně kladné recenze, s celkovým příběhem uplně spokojená nejsem. Pokud jste ji ale četli, dejte mi prosím vědět své názory. Třeba jsem jenom já ta divná, co nedokáže tuhle knihu pochopit :D .. A třeba jí taky dám časem ještě jednu šanci a změním názor. Momentálně jí dávám 3 z 5*.
Feministky nenosí růžovou - Scarlett Curtisová
Anotace : Inspirativní sbírka esejí známých žen, pro které feminismus něco znamená Feminismus. Dnes hodně diskutované téma. Co ale vlastně toto slovo na F znamená? Známé ženy ukazují svoji vlastní cestu k osobnímu chápání feminismu. Úvahy, životní příběhy, básně, zážitky a názory spojené s ženským hnutím i s každodenním životem chtějí překlenout propast mezi akademickými esejemi a feministickými hashtagy. Svými myšlenkami přispěly Emma Watsonová, Keira Knightleyová, Bridget Jonesová a za české feministky Lucie Zelinková.  
Hodnocení: Tak jo co si budem povídat. Tahle kniha proletěla snad celým instagramem, že ? :D A kdo ji neviděl tak byl pravděpodobně v zimním spánku.. Tuhle knížku hodně propaguje Lucka Zelinková, jelikož je její součástí. Eseje pro mě byly inspirativní, zamýšlela jsem se nad textem a kniha se mi mooc moc líbila :). Za feministku se sice nepovažuji, ale se spoustou myšlenek se stotožňuji. Myslím, že tahle knížka může být inspirativní pro mnoho žen a dívek. Kterou knihu jsem naposledy byla schopná přečíst za jedno odpoledne? To už je podle mě známka kvality :D . Jak jsem napsala na instagramu některé eseje bavily víc, některé míň. Je to, ale výborná kniha, takže si ji prosím přečtěte. Hodnotím ji 4 z 5*.
Láska podle hvězd - Minnie Darke
Anotace : Někdy je třeba postrčit osud tím správným směrem. Když se kamarádi z dětství Justine a Nick znovu potkají, vypadá to na velkou lásku. Ale zatímco ona je racionální, Nick je přímo zapálený do astrologických předpovědí. A protože Justine má v Nickově oblíbeném časopise jako novinářka na starosti horoskopy, může vzít Nickův osud tak trochu do svých rukou. Stačí jen jednoduše upravit horoskopy pro Vodnáře. Má to ovšem háček – Justine se tím stane hybatelem osudů i dalších lidí narozených ve stejném znamení.
Hodnocení: V první řadě musím strašně moc poděkovat internetovému e-shopu megaknihy. Tahle věta je dost klíšé co ? :D Ale nebudu Vám lhát ona ze začátku je i kniha jedno velké klišé. Teprve v polovině knihy se začal děj pořádně rozvíjet a začal být trochu zajímavý. Tahle knížka mě strašně zaujala podle svojí anotace. Nic podobného jsem nikdy neviděla, a proto jsem si o knihu hned musela napsat, abych ji mohla zrecenzovat :) . Nakonec byl příběh hrozně zajímavý a život  Justine je bláznivý. S prominutím co se může pos**t to se pos**e ... Naše hrdinka se ale dokáže vyhrabat ze všech životních situací a na všem si nakonec dokáže najít něco. Inu osud dokáže zamíchat karty, a nebo nám s nimi míchá sama Justine ? Jestli máte rádi romantické příběhy, tak je tahle kniha rozhodně určená pro Vás. Já si nakonec Justine dost zamilovala :). A věřím, že si ji dokážete zamilovat i vy :) . Takže šup šup utíkejte knihu koupit hned jak budete mít čas, zklamaní nebudete :). Hodnotím ji 4 z 5*.



Vox - Christina Dalcherová
Anotace:  Kdybyste měli k dispozici jen sto slov denně, co byste udělali, aby vás bylo slyšet? Neurolingvistka Jean McClellanová tráví dny ve vynuceném tichu — omezuje ji denní kvóta sta slov. Pokud řekne jen jediné slovo navíc, projede jí tělem tisíc voltů. K moci se totiž dostala nová vláda a najednou je všechno jinak. Ale jen pokud jste žena. Takřka přes noc ztratilo sedmdesát milionů žen práci, zmrazili jim účty a sebrali pasy. A nejděsivější je, že dívky už se nesmějí učit číst a psát. Dříve každý denně pronesl až šestnáct tisíc slov, nyní musí ženy žít s náramkem, který jim slova počítá. Záhy však prezidentova bratra postihne mozková mrtvice a Jean smí pokračovat ve výzkumu poruch řeči. Odměna? Dočasné vyjmutí Jean a její dcery z přísné denní kvóty. Ale co bude dál? Jean chce svůj hlas získat zpět — kvůli sobě, své dceři i kvůli každé umlčené ženě. Tohle je jenom začátek…
Hodnocení : Tuhle knížku jsem poslala do světa, takže je plná lepíků a poznámek :) . Aspoň si vždycky budu moci vzpomenout, že jsem knížku četla s holkama. Na instagramu je najdete jako @ktm950sm_and_books a @dilay_v_kniznim_svete . S holkama jsme si totiž uspořádaly knižní štafetu. A i když z knihy jsem uplně nejvíc byla nadšená já, myslím, že holky taky nebyly uplně zklamané. Tahle lehce feministická kniha ukazuje jaký by byl asi život, kdybychom my ženy za den mohly říct pouze 100 slov. A že by to bylo peklo.. Teda minimálně pro mě , protože já jsem děsně ukecaný člověk :D :D ... A mohla bych mlet naprosto pořád, o všem.. Naše hlavní hrdinka, ale dostane výhodu díky tomu, že má pracovat pro vládu. Proto ji odstraní náramek, a ne jenom jí, ale i její dceři. Jak to jejich život ovlivní? A co je vlastně hlavní pointa příběhu? Jelikož vám nehodlám spoilerovat budete si to v knížce muset přečíst vy sami :D . A věřte že nebudete zklamaní :) . Já si totiž Jean docela dost oblíbila, je to taková rázná dáma, která se ničeho nebojí. Hodnotím ji 4 z 5*.  A kdybyste chtěli vícero pohledů tak mrkněte k holkám na instagram :) .
Čas čarodejnic 2 - Stín noci
Stín nociHodnocení : U téhle knihy mi jistě odpustíte, když anotaci vynechám :) nerada bych totiž prozrazovala děj, pokud jste nečetli jedničku :). Tuhle fantasy sérii jsem si hrozně oblíbila, a ač se může zdát trochu rozvleklá tak mě hrozně baví. Mám ráda hlavní postavy - kterými jsou Diana a Matthew. A taky se mi strašně líbilo, že se kus příběhu odehrával v Praze :D . Není to zajímavé, když naši republiku popisuje zahraniční autorka ? :) Strašně se těším na trojku a doufám, že příběh bude stále tak skvělý jako byl doteď :) . Tahle fantasy série u mě má rozhodně svoje místo. 4,5 z 5*.
Doufám, že jste si dnešní článek užili, a nebojte je to pouze polovina z toho co mám do přečtena nachystáno. Takže velmi brzy očekávejte druhou polovinu článku, říkala jsem si, že by článek byl až přespříliš dlouhý a že bude lepší, když to rozdělím, abych vás neunudila k smrti :D . 
Tak čágo bélo,
vaše Ančéés.







  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů